خبرگزاری کار ایران

پوتین:

شکست داعش در سایه تلاش‌های ایران و ترکیه محقق شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۳۶

رییس‌جمهوری روسیه در سخنان خود در نشست سه‌جانبه سوچی، به تمجید از نقش ایران و ترکیه در مبارزه علیه تروریسم و کمک به شکست داعش پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در نشست سه جانبه در شهر سوچی ضمن تشکر از نقش فعال روسای جمهور ترکیه و ایران در حل بحران سوریه، خاطرنشان کرد که در سایه تلاش‌های ترکیه و ایران، داعش در سوریه شکست خورد.

پوتین گفت: «در سایه تلاش‌های ترکیه و ایران، داعش در سوریه شکست خورد.»

وی افزود: «بدون نقش فعال سران ترکیه و ایران، پایان روند نظامی در سوریه ممکن نبود. اکنون وارد مرحله جدیدی برای حل سیاسی بحران سوریه شده‌ایم. در سایه تلاش‌های ترکیه و ایران، از تجزیه سوریه جلوگیری شد. بدین ترتیب ممکن است این جنگ چندین ساله پایان یابد.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه ترکیه، روسیه و ایران برای موثر واقع شدن کنگره ملی سوریه تلاش خواهند کرد، گفت: «مردم سوریه سرنوشت خود و کشورشان را خودشان تعیین خواهند کرد. آسان نبودن روند اصلاحات آشکار است. لازم است تمامی طرف‌ها از جمله دولت سوریه، از خود فداکاری نشان دهند. مذاکرات امروز با سران ترکیه و ایران نتایج خوبی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه به دنبال خواهد داشت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز