خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازگشت حریری به لبنان/ اعلام نابودی کامل داعش در عراق/ استعفای رابرت موگابه/ گفت‌وگوی تلفنی پوتین با سران آمریکا،‌ عربستان و مصر

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۰۲

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات سیاسی مهمی بود. نخست‌وزیر مستعفی لبنان بالاخره به این کشور بازگشت، رئیس‌جمهوری زیمبابوه که حاضر به کناره‌گیری از قدرت نبود، از سمتش استعفا داد و نخست‌وزیر عراق پایان داعش در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، گروه تروریستی داعش با انتشار اعلامیه‌ای مسئولیت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در طوزخورماتو واقع در جنوب کرکوک را به عهده گرفت.

- رئیس پارلمان زیمبابوه از استعفای رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

- وزارت امور خارجه ترکیه از حکم صادر شده توسط دادگاه فدرال عراق در خصوص همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کرد شمال این کشور استقبال کرد.

- رئیس‌جمهوری روسیه، بعد از دیدار با همتای سوری‌اش، با سران کشورهای مختلف از جمله آمریکا، عربستان سعودی و مصر تلفنی گفت‌وگو کرده است.

- «سعد الحریری» بالاخره حدود سه هفته بعد از اعلام استعفای بحث برانگیز و پر ابهامش از نخست‌وزیری لبنان، در عربستان سعودی، سرانجام به بیروت بازگشت.

-رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به همتای لبنانی خود بر ایستادگی کشورش در کنار لبنان تأکید کرد.

-«نبیه‌ بری» رئیس پارلمان لبنان  تاکید کرد: اگر سعد حریری استعفای خود را پس بگیرد که ما بحران بزرگی را پشت سر گذاشته‌ایم و آماده اعطای تضمین‌هایی به او در زمینه «خویشتن‌داری» هستیم، اما در صورتی که تصمیم بگیرد استعفا کند، ما مقابل تنگنای بزرگی خواهیم بود.

-نخست‌وزیر عراق نابودی گروه تروریستی داعش از نظر نظامی در این کشور را اعلام کرد.

-سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز -چهارشنبه- اعلام کرد، زمان کناره‌گیری امپراتور آکیهیتو در یک هیات ویژه که رایزنی‌هایش از اول دسامبر آغاز می‌شود، بررسی خواهد شد.

-فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا اعلام کرد، در جریان حمله هوایی به اردوگاه آموزشی الشباب در سومالی بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز