خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با رهبران آمریکا، عربستان و مصر درباره سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۸۵

رئیس‌جمهوری روسیه، بعد از دیدار با همتای سوری‌اش، با سران کشورهای مختلف از جمله آمریکا، عربستان سعودی و مصر تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، روسیه برای ایجاد صلح در سوریه تلاش می‌کند. در پی شکست‌های نظامی اخیر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها جان تازه‌ای گرفته‌اند.

برهمین اساس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پس از دیدار از پیش اعلام‌نشده با همتای سوری‌اش «بشار اسد» در سوچی، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

طولانی‌ترین گفت‌وگوی پوتین با دونالد ترامپ بوده است. گفت‌وگویی که بیش از یک ساعت به طول انجامید و بیشتر بر مسائل اوکراین و سوریه متمرکز بود.

کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین به همتای آمریکایی خود گفته که بشار اسد با اصلاح قانون اساسی سوریه و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی موافق است.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای تصریح کرد، هر دو رئیس‌جمهوری راه‌حل بحران جنگ داخلی در سوریه را تلاش‌های سازمان ملل متحد در چارچوب مذاکرات ژنو، دانسته‌اند. آنها تاکید کرده‌اند که باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و این کشور ثبات داشته باشد.

خبرگزاری رسمی عربستان( واس) نیز گزارش داد، پوتین، سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با ملک سلمان، با وی درباره اوضاع در منطقه و به‌ویژه سوریه گفت‌وگو کرد.

همزمان سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه با عبدالفتاح السیسی تماس تلفنی برقرار کرد و با وی درباره آخرین تحولات سوریه و تلاش‌های صورت‌گرفته برای حل سیاسی بحران در این کشور، گفت‌وگو کرد.

تماس دیگر رئیس‌جمهوری روسیه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بود. منابعی در دفتر نتانیاهو به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که گفت‌وگوی پوتین با نتانیاهو نیم ساعت طول کشیده و بخش مهمی از آن درباره ایران بوده است.

گفته می‌شود در این مکالمه تلفنی، نتانیاهو از «قدرت گرفتن ایران در سوریه» ابراز نگرانی کرده و آن را مخل امنیت اسرائیل دانسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز