خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

پرونده رضا ضراب توطئه‌ای علیه آنکارا است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۵۸

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که پرونده تاجر بازداشت شده ایرانی -ترک، توطئه‌ای علیه آنکارا است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز –سه‌شنبه- پرونده «رضا ضراب» تاجر ایرانی- ترکیه‌ای که در آمریکا در بازداشت است را با موضوع توطئه علیه وزرای دولت این کشور در سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد و گفت که این اقدام‌ها با هدف توطئه علیه آنکارا صورت گرفته است.

اردوغان که در جمع نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه سخنرانی می‌کرد، گفت که یکی از مهمترین توطئه‌های تاریخ ترکیه چهار سال پیش علیه آنکارا صورت گرفت.

اشاره اردوغان به صدور حکم پیگرد علیه مقام‌های ارشد دولت ترکیه است که با هدف سقوط دولت این کشور انجام شده بود. این موضوع به بازداشت شخصیت‌های برجسته‌ای در ترکیه منجر شد.

دولت ترکیه سازمان «فتح‌الله گولن» روحانی ترک‌تبار منتقد اردوغان را مسئول سازماندهی این توطئه اعلام کرده بود. گولن همچنین از سوی آنکارا به سازماندهی کودتای تابستان سال ۲۰۱۶ در ترکیه نیز متهم است. به دنبال این کودتا در ترکیه، ۲۵۰ نفر کشته و نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

اردوغان در این باره گفت: «زمانی که این توطئه شکست خورد، آنها توطئه دیگری را در آمریکا ساماندهی کردند.»

رضا ضراب سال گذشته به اتهام ارتباط با تحریم‌های ایران و همچنین کلاهبرداری بازداشت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز