خبرگزاری کار ایران

دلیل سفر غیرمنتظره اسد به روسیه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۳۴

کرملین دلیل سفر رئیس‌جمهوری سوریه به روسیه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، کاخ کرملین امروز –سه شنبه- دلیل سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به روسیه را جلب موافقت وی با تلاش‌ها در راستای صلح در سوریه از سوی ایران،‌ ترکیه و روسیه اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه شب گذشته در سفری از پیش تعیین نشده و یک باره عازم سوچی در روسیه شد و با «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگوی چهارساعته داشت.

این دیدار پیش از نشست سه‌جانبه ایران،‌ ترکیه و روسیه درباره سوریه که قرار است فردا –چهارشنبه- در این کشور برگزار شود، انجام شده است. این نشست با هدف تلاش برای برقراری صلح در سوریه انجام می‌شود.

کرملین همچنین اعلام کرد که پوتین قصد داشته پیش از دیدار سران روسیه، ایران و ترکیه، یعنی طرف‌های مذاکرات آستانه، با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کند.

 رئیس‌جمهوری سوریه نیز در این دیدار گفته است: «در این مرحله، به‌خصوص پس از پیروزی ما بر تروریست‌ها، به نفع ما است که در راستای روندی سیاسی گام برداریم.»

  بشار اسد همچنین گفت: «ما بر حمایت روسیه به‌منظور جلوگیری از دخالت‌های بازیگران خارجی در روند سیاسی حساب می‌کنیم.»

 اسد همچنین به نمایندگی از ملت سوریه، از همتای روسی‌اش به دلیل کمک‌های روسیه در دفاع از «وحدت و استقلال» سوریه تقدیر و تشکر کرده است.  

این دومین سفر رئیس‌جمهوری سوریه به روسیه از اکتبر ۲۰۱۵ به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز