خبرگزاری کار ایران

چین خواستار حل بحران کره‌شمالی شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۸۳

چین خواستار افزایش تلاش‌ها برای حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزودن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم، چین خواستار تلاش بیشتر برای حل بحران هسته‌ای پیونگ یانگ شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته نام کره‌شمالی را در فهرست اسامی کشورهای حامی تروریسم قرار داد.

پکن تاکنون بارها خواستار انجام مذاکراتی با هدف پایان دادن به بحران کره شمالی شده است. برخی از تحلیلگران هشدار دادند که افزودن نام کره‌شمالی در این فهرست می‌تواند به تشدید تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن تبدیل شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: «همچنان امیدواریم که همه گروه های درگیر در بحران کره‌شمالی باهدف کاهش این تنش‌ها با یکدیگر همکاری کنند و مذاکرات در این زمینه آغاز تا بحران شبه جزیره از مسیر گفت‌وگو و مشورت، حل و فصل شود.

وی افزود: «باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد».

ترامپ روز گذشته –دوشنبه- وعده تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را مطرح کرد و نام این کشور را وارد فهرست اسامی کشورهای حامی تروریسم کرد. فهرستی که پیش از کره‌شمالی نام های کشورهایی چون ایران و سوریه نیز در آن قرار دارد.

ترامپ در این باره گفت که این موضوع باید پیشتر اتفاق می افتاد. نام این کشور باید چندین سال پیش وارد این فهرست می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز