خبرگزاری کار ایران

رایزنی‌های دولت اقلیم کردستان با احزاب سیاسی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۵۸

رئیس اقلیم کردستان عراق برای دستیابی به اتفاق‌نظر با گروه‌های سیاسی کرد، با رهبران این گروه‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز،‌ هیاتی از دولت اقلیم کردستان عراق به ریاست «نیچروان بارزانی» با رهبر جنبش تغییر در این اقلیم دیدار کرد. هدف از این دیدار دستیابی به توافق مشترک میان احزاب سیاسی کرد پیش از گفت‌وگو با بغداد است.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت که نیچروان بارزانی و «قباد طالبانی» معاونش بارهبران جنبش تغییر در سلیمانیه عراق دیدار و گفت‌وگو کردند. هدف از این دیدار ایجاد اتفاق‌نظر میان گروه‌های سیاسی کردستان عراق پیش از آغازگفت‌وگوها با بغداد و اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «قراراست پس از این دیدار، بارزانی و طالبانی با رهبر گروه اسلامی کردستان عراق نیز رایزنی کنند.»

اتحاد اسلامی کردستان پیشتر بر ضرورت تشکیل حکومت انتقالی برای اداره اقلیم کردستان عراق تاکید کرده بود.

اقلیم کردستان عراق با بحران سیاسی و مالی در نتیجه اختلاف‌ها میان اربیل و بغداد و دیگر احزاب سیاسی کرد طی دو سال اخیر مواجه است. پس از برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان از عراق نیز این بحران تشدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز