خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادامه حواشی در ارتباط با استعفای الحریری/ حمایت مرکل از برگزاری مجدد انتخابات/ اعلام پایان خلافت خودخوانده داعش از سوی حزب‌الله

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۳۶

در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم. رفت و آمدهای سیاسی نخست وزیر مستعفی لبنان در منطقه و اظهارات خصمانه‌اش علیه ایران، حمایت صدراعظم آلمان از برگزاری مجدد انتخابات و قراردادن کره‌شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از جمله این اخبار مهم است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر مستعفی لبنان طی امروز در قاهره خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با همتای قطری‌اش در واشنگتن، با ولیعهد سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

- کاخ کرملین از دیدار روسای جمهوری روسیه و سوریه در شهر سوچی خبر داد.

-«ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی مذاکره‌کنندگان، وابسته به معارضان دولت سوریه، روز گذشته در بیانیه‌ای گفته که از سمت خود استعفا کرده است.

- رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با امیر قطر، با وی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

- صدراعظم آلمان اعلام کرد اداره کشور توسط دولت اقلیت و ائتلاف‌های شکننده را نپسندیده و از برگزاری مجدد انتخابات حمایت می‌کند.

-سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به بیماری وبا در یمن از مرز ۹۴۰ هزار نفر گذشته است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با قرار دادن کره‌شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم، وضع تحریم‌های شدید‌تر علیه پیونگ‌یانگ را خواستار شد.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد با آزادی کامل شهر «البوکمال» خلافت خودخوانده داعش پایان یافته است.

-نخست‌وزیر مستعفی لبنان در مصاحبه‌ای گفت که  اگر روسیه نبود، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سقوط می‌کرد.

-«رابرت موگابه» رئیس‌جمهوری زیمبابوه با فشارهای بی‌سابقه از سوی حزبش به منظور استعفا روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز