خبرگزاری کار ایران

اشتاین‌مایر:

شرایط کنونی آلمان در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۷۹

رییس‌جمهوری آلمان تاکید کرد شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی، احزاب سیاسی این کشور را با چالشی تاریخی مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رییس‌جمهوری آلمان امروز-دوشنبه- درباره شرایط سیاسی این کشور ابراز نگرانی کرد.

اشتاین‌مایر تاکید کرد آلمان اکنون با شرایطی رو‌به‌رو است که در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی پس از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، گفت: «شکست مذاکرات اولیه برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور، احزاب سیاسی را با چالشی تاریخی رو‌به‌رو کرده است.»

رییس‌جمهوری آلمان از احزاب سیاسی این کشور خواست اهداف و آرزوهای خود را کنار گذاشته و منافع جامعه را در اولویت قرار دهند.

حزب «دموکرات آزاد»، عصر یکشنبه خروجش از مذاکرات با دو حزب دیگر برای تشکیل دولت ائتلافی را اعلام کرد و بدین ترتیب مذاکراتی که از یک‌ماه پیش به ریاست مرکل برگزار می‌شد، به بن‌بست خورد.

«کریستین لیندنر» رئیس حزب لیبرال «دموکرات آزاد» به خبرنگاران گفت: «حکومت نکردن بهتر از حکومت کردن به شیوه بد است.»

لیندنر خاطرنشان کرد که امکان ایجاد «مبنای مشترک» با مرکل وجود نداشت.

مرکل به خبرنگاران در برلین تأکید کرد که «تمام تلاش‌های خود را به‌کار خواهد گرفت تا در هفته‌های سخت پیش‌رو، این کشور از رهبری مناسبی برخوردار باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز