خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری فرانسه:

تعلیق فرایند تشکیل دولت ائتلافی آلمان به نفع ما نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۱۰

رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان مواضع خود را در خصوص مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در آلمان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز –دوشنبه- اعلام کرد که اواخر روز یکشنبه و پس از شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در آلمان با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور تلفنی گفت‌وگو کرده است.

ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی به مرکل گفته است که عدم توافق بر سر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان در راستای منافع فرانسه نیست.

ماکرون در پاریس به خبرنگاران گفت: «تعلیق روند گفت‌وگوهای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به نفع فرانسه نیست.»

حزب لیبرال دموکرات آلمان پس از نزدیک به چهار هفته مذاکره با ائتلاف محافظه‌کار آنگلا مرکل و حزب سبزها از این مذاکرات کنار رفت. این مذاکرات با هدف تشکیل دولت ائتلافی در آلمان انجام شده بود.

حزب لیبرال دموکرات دلیل کناره‌گیری خود از این مذاکرات را تفاوت‌های غیرقابل تطبیق میان خود و دیگر احزاب عنوان کرده است.

حزب حاکم آلمان به رهبری آنگلا مرکل نتوانست در انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور اکثریت آرا برای تشکیل دولت را کسب کند و باید برای تشکیل دولت ائتلافی با دیگر احزاب وارد گفت‌وگو شود.

در صورتی که حزب حاکم آلمان نتواند به توافق بر سر تشکیل دولت ائتلافی دست پیدا کند، انتخابات پارلمانی در این کشور مجددا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز