خبرگزاری کار ایران

وزیر صهیونیستی از «تماس محرمانه» با سعودی‌ها علیه ایران خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۵۲۷

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو از مدتی پیش با ریاض بر سر «نگرانی مشترک از ایران» در تماس‌های محرمانه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی اسرائیل، روز گذشته در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد که تل‌آویو از مدتی پیش با عربستان سعودی بر سر «نگرانی مشترک از ایران» در تماس‌های محرمانه بوده است.

این سخنان اشتاینیتز نخستین اظهارات علنی یک مقام رسمی در خصوص تماس‌های محرمانه اسرائیل با سعودی‌ها توصیف کرده است.

اشتاینیتز در این گفت‌وگوی رادیویی تأیید کرد که اسرائیل با «دولت‌های مسلمان و عرب بسیاری در تماس محرمانه بوده است.»

اشتاینیتز گفت: «اسرائیل به خاطر این تماس‌ها شرمنده نیست بلکه این معمولا طرف‌های مقابل هستند که خواهان محرمانه نگاه داشتن این روابط هستند... از نظر ما این ارتباط‌ها مشکلی ندارد؛ اما زمانی که مناسبات متحول می‌شود، ما به خواسته طرف‌های مقابل برای نگاه داشتن تماس‌ها در پشت پرده احترام می‌گذاریم؛ چه عربستان سعودی باشد؛ چه کشورهای عرب و مسلمان دیگر.»

این وزیر اسرائیلی افزود که اسرائیل همچنین می‌کوشد که مانع از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه شود و برای این هدف «از کمک کشورهای عرب برخوردار شده است.»

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین گفت که کشورهای عربی شریک تلاش‌های اسرائیل در اقدام علیه توافق هسته‌ای با ایران، بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز