خبرگزاری کار ایران

طی گفت‌وگوی تلفنی با عون؛

حریری: روز استقلال لبنان باز می‌گردم

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۶۷

نخست‌وزیر مستعفی لبنان و رئیس جمهور این کشور با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست‌وزیر مستعفی این کشور، امروز-شنبه- با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. الحریری در این مکالمه تلفنی تاکید کرد که چهارشنبه آینده و همزمان با روز استقلال لبنان به این کشور باز خواهد گشت.

از سوی دیگر، «نبیه بری» در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» لبنان با اشاره به اهمیت بازگشت نخست‌وزیر مستعفی این کشور به لبنان، گفت: «بازگشت حریری کلید حل مسائل و تامین کننده امنیت فضای داخلی کشور است.»

رئیس مجلس نمایندگان لبنان تاکید کرد که وضعیت امنیتی در این کشور برقرار و دستگاه‌های امنیتی به کار خود مشغول هستند.

وی افزود: «تابه الان ما منتظر هستیم که سعد حریری به بیروت بازگردد تا ببینیم چه حرفی برای گفتن دارد  و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

بری با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی از انتخابات نداریم، گفت: «انتخابات لبنان در زمان مقرر خود برگزار می‌شود و هیچ مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات وجود ندارد.»

سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان امروز از ریاض عازم بیروت شد. وی دو هفته پیش به یک باره از سمتش استعفا داد. استعفای حریری بحران سیاسی در لبنان و منطقه ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز