خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۲۴ ساعت گذشته؛

ورود «حریری» به پاریس/ ادامه موفقیت‌های ارتش عراق علیه داعش/ وتوی تحقیقات استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه/ انتقال ۶ شاهزاده بازداشتی به بیمارستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۰۵۵

در ۲۴ ساعت گذشته تحولات مهمی در عرصه جهانی به وقوع پیوست. سعد حریری به جای لبنان عازم پاریس شد تا حواشی پیرامون استعفای نخست وزیر لبنان همچنان ادامه داشته باشد. ارتش عراق در ادامه جنگ علیه داعش توانست مناطق بیشتری در غرب این کشور را آزاد کند. از سوی دیگر روسیه بار دیگر قطعنامه پیشنهادی درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه راوتو کرد.

به گزارش ایلنا، - ارتش عراق اعلام کرد شهر «راوه»، در غرب این کشور و در نزدیکی مرز سوریه را از گروه داعش بازپس گرفته است.

- روسیه قطعنامه پیشنهادی ژاپن برای تحقیقات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را هم وتو کرد.

-وزیر خارجه قطر تاکید کرد که آنچه برای کشورش رخ داده در حال روی دادن برای لبنان نیز هست.

-هواپیمای حامل نخست وزیر لبنان امروز (شنبه) در فرودگاه پاریس بر زمین نشست.

-وزیر خارجه لبنان گفت که برخی شخصیت‌های لبنانی در اتفاقات مربوط به استعفای سعد حریری دست داشتند.

- ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که دبیرکل ناتو در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش این کشور در کانادا به دلیل اتفاقات ناخوشایند روی داده در رزمایش در مرکز فرماندهی مشترک جنگ ناتو در نروژ، از وی به صورت شفاهی عذرخواهی کرده است.

-سایت «میدل ایست آی» به نقل از منابع پزشکی اعلام کرد، شش شاهزاده بازداشت شده در عربستان از جمله شاهزاده «متعب بن عبدالله» طی ۲۴ ساعت بعد از بازداشت و بازجویی در ریاض به بیمارستان منتقل شده‌اند.

-در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده داعش در روستای فرج در حومه استان دیرالزور در روز جمعه ۲۰ کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

-نخست‌وزیر عراق موفقیت نیروهای عراقی در آزادسازی شهرستان راوه در غرب استان الانبار را تبریک گفت.

- یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان سعودی از کناره‌گیری پادشاه عربستان و به قدرت رسیدن پسرش در هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز