خبرگزاری کار ایران

دیلی میل:

بن‌سلمان هفته آینده پادشاه عربستان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۸۳

یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان سعودی از کناره‌گیری پادشاه عربستان و به قدرت رسیدن پسرش در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی در عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه دیلی‌میل انگلیس، گفت: «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در نظر دارد که در هفته آینده از قدرت کناره‌گیری و پسرش «محمد بن‌سلمان» را به عنوان جانشین خود انتخاب کند.

این اقدام به عنوان آخرین قدم محمد بن‌سلمان، ولیعهد ۳۲ ساله برای به دست گرفتن قدرت خواهد بود. موضوعی که از اوایل ماه جاری میلادی با بازداشت بیش از ۴۰ شاهزاده و وزیر دولت سعودی به اتهام فساد آغاز شده بود.

این منبع در این‌باره تاکید کرد که پس از اعلام پادشاهی بن‌سلمان، ملک سلمان تنها به عنوان یک مقام تشریفاتی در حکومت عربستان سعودی حضور خواهد داشت و رهبری رسمی کشور را به پسرش منتقل خواهد کرد.

این منبع همچنین گفت: «برخلاف برخی از اتفاقات دراماتیکی که تاکنون رخ داده است ملک سلمان هفته آینده محمد بن‌سلمان را به عنوان پادشاه جدید عربستان سعودی اعلام خواهد کرد.»

به گفته این منبع آگاه، ملک سلمان پس از انتقال قدرت نقش ملکه انگلیس را در عربستان سعودی بازی خواهد کرد و عنوان خادمین حرمین شریفین را به همراه خواهدداشت.

این منبع آگاه تاکید کرد که تمرکز بن‌سلمان بر ایران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز