خبرگزاری کار ایران

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره سوریه را وتو کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۳۵

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا را درباره تمدید ماموریت هیات تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه وتو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روسیه، پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید ماموریت هیات تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را وتو کرد. از سال ۲۰۱۱ تاکنون، این دهمین باری است که روسیه قطعنامه های مرتبط با سوریه را وتو می‌کند.

ماموریت هیات تحقیق سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی موسوم به «مکانیسم مشترک تحقیق » یا(جی آی ام) برای شناسایی مسببان حملات شیمیایی در سوریه نیمه‌شب پنجشنبه به پایان رسید و با پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا ماموریت این هیات تمدید می‌شد.

طبق این گزارش، این قطعنامه نیازمند ۹ رای مثبت بود به شرط آن که هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت یعنی، آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه با آن مخالفت نکنند. به رغم این که ۱۱ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند، اما روسیه آن را وتو کرد.

علاوه بر روسیه، بولیوی نیز به این قطعنامه رای منفی داده است. چین و مصر نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

وتو این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد جنگ لفظی سفرای آمریکا و روسیه در سازمان ملل را درپی داشت.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پس از وتو این قطعنامه هشدار داد، اگر ضروری شود، ما دوباره دست به اقدام خواهیم زد.

با این حال، «واسیلی نبنز» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته است، قطعنامه پیشنهادی آمریکا متعادل نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز