خبرگزاری کار ایران

مشروح کنفرانس خبری وزرای خارجه فرانسه و عربستان

لودریان: حریری هر زمانی می‌تواند عازم پاریس شود/ الجبیر: حزب‌الله در روند سیاسی لبنان سنگ‌اندازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۷۶۴

مزرای خارجه عربستان و فرانسه در کنفرانس مشترک خبری خود علاوه بر هدف قرار دادن ایران، از آزادی عمل حریری و مسائل سوری سخن گفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که چهارشنبه (دیروز) به عربستان سفر کرده با «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کرد.

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد موشک شلیک شده به فرودگاه ملک‌خالد ریاض توسط ایران به ارتش یمن داده شده و سپس از مواضع فرانسه در این خصوص قدردانی کرد.

عادل الجبیر مدعی شد «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان به اراده خودش در عربستان است و هر زمان می‌تواند به کشورش باز گردد.

وی ادعا کرد اینکه می‌گویند الحریری در عربستان بازداشت شده، صحیح نیست و او به همان اندازه که لبنانی‌ است، عربستانی نیز هست.

الجبیر در مورد پرونده سوریه عنوان کرد: کنفرانس معارضان سوریه چهارشنبه هفته آینده (۱ آذر) در ریاض برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه اتهام‌زنی‌ به حزب‌الله گفت: اساس بحران در لبنان، «حزب‌الله» است که در روند سیاسی این کشور سنگ‌اندازی می‌کند؛ حزب‌الله، ابزار ایران است.

وی تصریح کرد: حزب‌الله ثبات تمام منطقه را تهدید می‌کند، به دنبال ایجاد ابزارهایی برای تعامل با حزب‌الله هستیم و گام‌های عملی برای این موضوع وجود دارد. اگر لبنان بتواند نقش حزب‌الله را محدود کند، خوب است اما اگر نتواند این کار را انجام دهد وضعیت در لبنان خطرناک‌تر خواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه بیان کرد: برنامه موشک‌های بالستیک ایران و مداخلات منطقه‌ای تهران موجب نگرانی ماست.

لودریان در ادامه گفت تمام تلاش پاریس بر حفظ حاکمیت لبنان متمرکز است؛ الحریری به فرانسه دعوت شده و هر زمانی بخواهد می‌تواند عازم پاریس شود.

وی در ادامه به مساله سوریه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که معارضان سوری بتوانند موضع مشترک اتخاذ کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در پایان بر وحدت سوریه و عدم تجزیه آن تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز