خبرگزاری کار ایران

با محوریت تحقیقات حمله شیمیایی خان‌شیخون؛

تقابل آمریکا و روسیه در جلسه امروز شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۷۴۶

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز-پنجشنبه- درباره طرح‌های پیشنهادی آمریکا و روسیه در رابطه با تحقیقات حمله شیمیایی خان‌شیخون، رای‌گیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا و روسیه هرکدام طرح پیشنهادی خود را برای چگونگی ادامه روند تحقیقات سازمان ملل متحد درباره حمله شیمیایی خان‌شیخون، به شورای امنیت ارائه کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز-پنجشنبه- درباره طرح‌های پیشنهادی آمریکا و روسیه رای‌گیری می‌کند.

آمریکا مدعی است گزارش «مکانیزم تحقیق مشترک» درباره حمله خان‌شیخون صحیح بوده و دمشق مسئول اجرای این حمله شیمیایی بوده است. این در حالی است که روسیه این ادعای آمریکا را رد کرده و اعلام کرد تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان روسی نشان می‌دهد این حمله از روی زمین و توسط بمبی دست‌ساز اجرا شده و لذا نمی‌تواند توسط جنگنده‌های سوریه شلیک شده باشد.

مکانیزم تحقیقات مشترک، در سال ۲۰۱۵ با اتفاق آرای اعضای شورای امنیت و با هدف شناسایی افراد مسئول حمله شیمیایی در سوریه، تشکیل و حکم آن در سال ۲۰۱۶ به مدت یک سال دیگر تمدید گردید. این تحقیقات با همکاری سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی فعالیت می‌کند.

مدت اعتبار حکم تشکیل «مکانیزم تحقیق مشترک» نیمه شب امروز-پنجشنبه- به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز