خبرگزاری کار ایران

آمریکا همچنان الحریری را نخست‌وزیر می‌داند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۸۷

آمریکا با تأکید بر این‌که نخست‌وزیر مستعفی لبنان را همچنان «شریک مطمئن» خود می‌داند، از کشورها و طرف‌ها خواست از لبنان به‌عنوان پایگاهی برای تهدید کشورهای منطقه استفاده نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، کاخ سفید، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از تمامی دولت‌ها و طرف‌ها می‌خواهیم به حاکمیت، استقلال و روند قانون اساسی لبنان احترام بگذارند.»

کاخ سفید افزود: «در این برهه حساس، ایالات متحده همچنین هرگونه تلاش‌های شبه‌نظامیان در داخل لبنان یا نیروهای خارجی برای تهدید ثبات این کشور یا تلاش‌ها برای تضعیف نهادهای دولتی لبنان را محکوم و با استفاده از لبنان به‌عنوان پایگاهی برای تهدید کشورهای دیگر در منطقه مخالفت می‌کنیم.»

این بیانیه خاطرنشان کرد، «سعد الحریری» همچنان شریک مطمئنِ آمریکا در تقویت نهادهای دولتی لبنان و مبارزه با تروریسم و حمایت از آوارگان است.

کاخ سفید بار دیگر تأکید کرد که نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیتی دولتی لبنان تنها قدرت امنیتی مشروع در این کشور هستند.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که سعد الحریری، شنبه گذشته در حالی‌که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، استعفای خود از نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرد. وی از آن زمان هنوز به کشورش بازنگشته است؛ امری که نگرانی زیادی در لبنان و دیگر کشورها به دنبال داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز