خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه «دیرالزور» را آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۰۸۲

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در ادامه عملیات گسترده در جبهه دیرالزور، موفق شدند این شهر را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»( وابسته به معارضان)، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند شهر دیرالزور را به طور کامل از گروه تروریستی داعش بازپس بگیرند.

منابع رسمی در سوریه تاکنون بیانیه‌ای درباره این خبر منتشر نکرده است.

نیروهای دولتی سوریه به همراه نیروهای همپیمان و پشتیبانی هوایی روسیه، از دو ماه پیش عملیات برای باز‌پس‌گیری شهر دیرالزور آغاز کردند. این شهر که موقعیت استرتژیک در شرق سوریه دارد، در غرب رود فرات واقع شده و به «مروارید فرات» معروف است.

گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ بخش‌هایی از دیرالزور را به کنترل در آورده بود.

«نیروهای دموکراتیک سوریه»، ائتلافی با محوریت کردها و تحت حمایت آمریکا، نیز در ماه سپتامبر عملیاتی در بخش شرقی رود فرات در این استان انجام دادند و در برخی از مناطق پیشروی کردند.

شهر دیرالزور برای گروه تروریستی داعش اهمیتی راهبردی داشت؛ چرا که این شهر در نزدیکی مرز با عراق واقع شده است. همچنین این منطقه دارای منابع نفتی است.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی‌ست که نیروهای ارتش سوریه همچنین در شهر مرزی «البوکمال» در استان دیرالزور پیشروی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز