خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های ارتش عراق در «القائم» شتاب گرفته است/ فرار داعشی‌ها به سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۲۷

منابع میدانی از شدت گرفتن پیشروی نیروهای عراق به سمت القائم برای آزادسازی این منطقه و فرار رهبران داعش به سمت «البوکمال» سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، در حالی‌که پیشروی نیروهای سوری نیز به سمت مرزهای سوریه آهنگ تندتری گرفته، گزارش‌ها حاکی‌ از آن است که نیروهای عراقی در حال تسلط بر منطقه مرزی القائم در نقطه صفر مرزی با سوریه و در نزدیکی «البوکمال» هستند.

المیادین گزارش داد، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌‌ها در نبرد علیه تروریسم، به حدود ۱۰ کیلومتری شهر القائم در مرزهای مشترک با سوریه رسیده‌اند. این شهر آخرین پایگاه داعش در عراق محسوب می‌شود.

منابع میدانی گزارش دادند، عملیات نظامی نیروهای عراقی در حالی وارد سومین روز خود شده که بیش از ۶۰ درصد از منطقه «الجزیره» در استان الانبار از اشغال داعش آزاد شده است.

«جعفر الحسینی» سخنگوی «گردان‌های حزب‌الله» در عراق تأکید کرده است که نبرد آزادسازی القائم طی چند هفته آینده یک‌سره خواهد شد.

برخی رسانه‌های عراقی نیز گزارش دادند که نیروهای این کشور طی دو روز آینده پرچم عراق را در مرکز القائم بالا خواهند برد و سپس به سمت «راوه» که در حال حاضر محاصره شده است، حرکت خواهند کرد

طبق اعلام این منابع، یگان‌های ویژه ارتش عراق تاکنون غیرنظامیان را از اطراف القائم تخلیه کرده‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی‌ست که حدود چهار هزار غیرنظامی در مرکز این شهر به محاصره داعش درآمده‌اند.

پایگاه خبری السومریه‌نیوز نیز به نقل از منبع مطلع گزارش داد که برخی از فرماندهان ارشد داعش سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به منطقه البوکمال در سوریه فرار کرده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز