خبرگزاری کار ایران

گذرنامه سنگاپوری، در صدر فهرست قدرتمندترین‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۶۷

گذرنامه سنگاپور در مرتبه نخست فهرست قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، بر اساس گزارشی که امروز –چهارشنبه- از سوی «آرتون کپیتال» منتشر شده است، گذرنامه سنگاپوری توانست در مرتبه نخست فهرست قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار بگیرد.

رتبه‌بندی میزان قدرتمندی گذرنامه‌های جهان بر اساس تعداد کشورهایی که شهروندان آن کشور می‌تواند بدون دریافت روادید سفر کنند یا کشورهایی که به محض رسیدن امکان دریافت روادید برای آنها وجود دارد، انجام شده است.

بر همین اساس گذرنامه سنگاپور در راس این فهرست قرار گرفت.

شهروندان سنگاپوری دارای گذرنامه این کشور می‌توانند بدون دریافت روادید به ۱۵۹ کشور جهان سفر کنند. پس از سنگاپور این آلمان است که در مرتبه دوم این فهرست قرار گرفته است و شهروندان آلمانی می‌توانند بدون دریافت روادید به ۱۵۸ کشور جهان سفر کنند. سوئد نیز در مرتبه سوم قرار گرفته است و شهروندان سوئدی می‌توانند به ۱۵۷ کشور جهان بدون دریافت روادید سفر کنند.

این در حالی است که در دو سال گذشته آلمان در راس این فهرست قرار داشت.

در این بین کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی ( ۱۵۷ کشور بدون روادید) و ژاپن (۱۵۶ کشور بدون روادید) و مالزی (۱۵۴ کشور بدون روادید) در بین ۲۰ کشور نخست فهرست قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز