خبرگزاری کار ایران

مقتدی صدر با پادشاه اردن دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۹۲

دیوان پادشاهی اردن از دیدار پادشاه این کشور با رهبر جریان شیعی صدر در عراق در امان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، پس از چندین دیدار خبرساز «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» در عراق با رهبران کشورهای منطقه، وی روز دوشنبه با ملک عبدالله پادشاه اردن دیدار داشته است.

کاخ پادشاهی اردن، در بیانیه با اعلام دیدار پادشاه این کشور با مقتدی صدر گفته است که محور گفت‌وگوهای این دو «لزوم گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی» بین دو کشور بوده است.

ملک عبدالله در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت مذاکره به منظور حفاظت از تمامیت ارضی و امنیت عراق مطابق با قانون اساسی آن، گفت: «منطقه تحمل درگیری دیگری که تنها به نفع گروه‌های تروریستی است، را ندارد. موفقیت عراق در برابر گروه تروریستی داعش سنگ بنای تامین امنیت و ثبات در این کشور و محافظت از تمامیت ارضی آن است.»

وی افزود: اردن از هرگونه تلاشی که به منظور حصول آشتی ملی و مصالحه میان تمامی بخش‌های سیاسی این کشور حمایت می‌کند.»

دیدار مقتدی صدر با پادشاه اردن، ساعاتی پس از دیدار ملک عبدالله با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق صورت گرفته و جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است.

صدر پیشتر هم در مرداد ماه امسال به عربستان سعودی، امارات عربی متحده و مصر سفر کرد که هر سه کشور از منتقدان نفوذ ایران در منطقه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز