خبرگزاری کار ایران

در دیدار با تیلرسون؛

العبادی: الحشد الشعبی امید عراق و منطقه است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۹۱

نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در بغداد، تأکید کرد الحشد الشعبی امید عراق و منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته در دیدار با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در بغداد، خواستار حل و فصل اختلافات دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بر سر همه‌پرسی جدایی در این منطقه از طریق گفت‌وگو شده است.

تیلرسون گفت: «ما کمی نگران و همچنین ناراحت هستیم.ما دوستانی در بغداد داریم و دوستانی نیز در اربیل داریم، ما از همه طرف‌های درگیر در این موضوع را دعوت می‌کنیم مذاکره را آغاز کنند و در خصوص همه مسایل مد نظر را طرح کنند.»

حیدر العبادی نیز گفت: «ما خواهان جنگ علیه هیچ عراقی نیستیم. وقتی نیروهای ما وارد کرکوک شدند این نشانه پیام روشنی بود که شهروندان کرکوک برای ما مهم هستند.»

العبادی همچنین خطاب به تیلرسون گفت: «الحشد الشعبی یک سازمان رسمی است، قانون اساسی اجازه وجود گروه‌های نظامی خارج از چارچوب قانونی کشور را نمی دهد.

نخست‌وزیر عراق افزود: «الحشد الشعبی رزمندگانی عراقی هستند که با تروریسم جنگیدند و از کشورشان دفاع کردند و فداکاری‌هایی کردند که در پیروزی بر داعش سهیم بود.»

وی در ادامه گفت: «نیروهای الحشد الشعبی می‌بایست مورد تشویق قرار بگیرند، چرا که آنها مایه امید کشور و منطقه هستند.»

حیدر العبادی همچنین به تیلرسون گفته است، الحشد الشعبی «بخش از نهادهای عراق است.» وی همچنین این اتهام که نیروهای الحشد الشعبی عامل نیابتی ایران هستند را رد کرده است.

گفتنی است که تیلرسون، ساعاتی پیش از ورود به بغداد، نیروهای الحشد الشعبی را شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران خوانده و گفته بود که وقت آن رسیده است که آنها به وطن‌شان بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز