خبرگزاری کار ایران

تصمیم «هسته‌ای» بی‌سابقه آمریکا در ۲۶ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۷۷

مسئولان ارشد ارتش آمریکا، در سایه تشدید تنش نظامی با کره‌شمالی، از نیات ایالات متحده برای تجهیز بمب‌افکن‌ها به سلاح هسته‌ای خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ژنرال «دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری «دیفنس‌وان»، که امور نظامی را رصد می‌کند، اعلام کرد که آمریکا مصمم است بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را به سلاح هسته‌ای مسلح کند، اقدامی که از زمان پایان جنگ سرد در ۲۶ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است.

ژنرال گلدفین افزود، بمب‌افکن‌های «بی ۵۲» مستقر در پایگاه هوایی «بارکسدیل» در ایالت لویزیانا به سلاح‌های هسته‌ای مجهز خواهند شد تا برای هر عملیاتی در هر زمانی به شکل فوری آماده باشند.

این تصمیم بعد از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با فرماندهان نظامی این کشور در ششم اکتبر گذشته اتخاذ شده است. ترامپ در آن دیدار گفت که این روزها، روزهای «آرامش قبل از طوفان است».

این مقام نظامی آمریکایی در عین حال افزود، هنوز دستورات لازم درخصوص تجهیز بمب‌افکن‌ها به سلاح‌های هسته‌ای صادر نشده ولی پایگاه هوایی لویزیانا کاملا برای این امر آماده شده است.

کره‌شمالی اخیرا، برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، دست به پرتاب آزمایشی چندین موشک بالیستیک زده که گفته می‌شود برخی از آن‌ها موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا هستند. کره‌شمالی در عین حال، باز هم برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، شـشمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز