خبرگزاری کار ایران

اخبار مهم جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اظهارات مداخله‌جویانه تیلرسون درباره ایران/ اعلام موضع ترامپ درباره روابط تجاری اروپا با تهران/سفر آسیایی ماتیس برای مقابله با کره‌شمالی/درخواست احزاب کُرد برای استعفای بارزانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۷۲

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی در عرصه بین‌المللی بود؛ تور منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا و ادامه اظهارات مداخله‌جویانه وی از یک سو و از سوی دیگر ادامه تحولات کردستان عراق از جمله مهمترین تحولات مهم جهان در چند ساعت اخیر بوده است. در همین حال وزیر دفاع آمریکا نیز برای مقابله با کره‌شمالی تور آسیایی خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، -«سوشما سواراج» وزیر خارجه هند گفت که میانمار باید با بازگشت مسلمانان روهینگیایی آواره موافقت کند تا یکی از بزرگترین بحران‌های پناهجویی دهه‌های اخیر آسیا حل شود.

-«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، که در چارچوب سفر منطقه‌ای خود، عصر شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان شده بود با تکرار اتهام‌های بی‌اساس خود علیه ایران، مدعی شد: «نیروهای شبه‌نظامی که اکنون در عراق هستند و مبارزه آنها علیه داعش به پایان رسیده است باید به کشور خود بازگردند.»

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفت که من به آنها (آلمان و فرانسه) گفته‌ام شما به کسب درآمد ادامه دهید و به رغم خودداری از تایید توافق هسته‌ای با ایران، مخالف ادامه روابط تجاری فرانسه و آلمان با ایران نیستم.

-«مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» عراق در سفری رسمی راهی اردن می شود.

-یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که موضع دولت آمریکا مبتنی بر خلع سلاح «حماس» است ولی امکان ندارد این امر در آینده نزدیک محقق گردد.

-وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد، بسیاری از عکس‌هایی که از خشونت پلیس در جریان همه‌پرسی کاتالونیا منتشر شد، جعلی است.

-«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در سفر یک هفته‌ای خود به آسیا، که از امروز-دوشنبه- آغاز شده است قصد دارد درباره کره‌شمالی با متحدان آسیایی‌اش گفت‌وگو کند.

-روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی به قلم «فرید زکریا» نوشت: رئیس‌جمهور ترامپ در خصوص ایران و کره‌شمالی بدون دلیلی درست، آمریکا را در معرض خطر قرار داده و مشخص نیست که این رویکردها به کجا می‌انجامد.

-«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در دوحه گفت که طرف‌های بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان سعودی و قطر همچنان برای گفت‌وگو آماده نیستند.

-جنبش تغییر( گوران) نیروی سیاسی عمده مخالف «مسعود بارزانی» در کردستان عراق، روز یکشنبه برکناری  بارزانی از ریاست اقلیم کردستان عراق را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز