خبرگزاری کار ایران

حکم مرجع عالی قضایی عراق برای دادگاه خانقین پس از ۱۴ سال

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۷۲۵

با حکم دادگاه عالی قضایی عراق، دادگاه قضایی خانقین پس از ۱۴ سال به این دادگاه پیوست.

به گزارش ایلنا به تقل از آناتولی، دادگاه عالی قضایی عراق امروز –یکشنبه- بازگشت ارتباط دادگاه قضایی خانقین در استان دیالی به دادگاه عالی قضایی اتحادیه پس از ۱۴ سال را اعلام کرد.

پیش از این این دادگاه تحت نظر اقلیم کردستان عراق بود.

 نیروهای نظامی عراق هفته گذشته اتحادیه قضائیه خانقین و ناحیه جلولا که از جمله مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل بود را از کنترل پیشمرگه‌های کرد پس گرفت.

سخنگوی دادگاه عالی قضایی عراق با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که دادگاه خانقین پس از ۱۴ سال ارتباط با اقلیم کردستان عراق به دادگاه عالی قضایی اتحادیه ملحق شده است.

هفته گذشته نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی با ورود نظامی به استان کرکوک عراق این استان را پس از چهار سال از کنترل نیروهای پیشمرگه بازپس گرفتند. تحولات اخیر در عراق میان بغداد و اربیل پس از آن صورت گرفت که اقلیم کردستان عراق رفراندوم استقلال برگزار کرد.

بغداد به همراه آنکارا و تهران و همچنین کشورهای غربی مخالفت خود را با برگزاری این رفراندوم اعلام و عنوان کردند که نتایج این همه‌پرسی را قانونی نمی‌دانند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز