خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

آزادسازی «الرقه» پیشرفت مهمی در نبرد علیه داعش است/ از طرح دیپلماتیک در سوریه حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۴۸۲

رئیس‌جمهوری آمریکا شکست داعش درشهر الرقه در سوریه را یک «پیشرفت مهم» در کارزار بین‌المللی علیه این گروه تروریستی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در بیانیه‌ای درخصوص آزادسازی شهر الرقه، اعلام کرد، نیروهای ما به همراه یکدیگر توانستند این شهر را به طور کامل از تصرف داعش خارج کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد، شکست داعش در الرقه به مثابه پیشرفتی مهم در مبارزه جهانی علیه داعش و همچنین ایدئولوژی شرورانه این گروه است. با آزادی پایتخت داعش و بیشتر قلمرو تحت تصرف این گروه، پایان خلافت داعش نزدیک است.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرده است که مبارزه علیه داعش به زودی وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد و در این مرحله آمریکا از نیروهای امنیتی محلی، کاهش خشونت در کل سوریه و همچنین بهبود شرایط برای صلح پایدار به گونه‌ای که تروریست‌ها قادر به بازگشت نباشند، حمایت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما به همراه متحدان و شرکای خود از ابتکار دیپلماتیکی حمایت می‌کنیم که به خشونت پایان دهد، امکان بازگشت امن آوارگان را فراهم می‌کند و بتواند به سازکاری برای انتقال قدرت سیاسی منجر شود که بیانگر اراده مردم سوریه باشد.»

طبق این گزارش، در این بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره‌ای به نقش «بشار اسد» در آینده سیاسی سوریه نکرده است.

با این حال یک مقام کاخ سفید  گفته است، سیاست آمریکا در قبال بشار اسد تغییر نکرده است.

مقام‌های آمریکایی همواره تاکید کرده‌اند که بشار اسد نقشی در آینده سیاسی سوریه ندارد و مانعی بر سر حل و فصل جنگ داخلی در این کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز