خبرگزاری کار ایران

ترامپ مجوز انتشار اسناد محرمانه ترور جان اف کندی را صادر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۴۸۱

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید مایل است اسناد محرمانه مربوط به ترور جان اف کندی را از حالت طبقه‌بندی‌شده خارج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، بسیاری از اسناد پرونده قتل جان اف کندی، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، هنوز فاش نشده است. اکنون پس از ۲۵ سال قرار است هزاران سند این پرونده منتشر شود. این اسناد می‌توانند منبع مهمی برای مدافعان مختلف «تئوری توطئه» باشند. 

پنج‌شنبه آینده ( ۲۶ اکتبر) مدت آرشیو ۲۵ ساله مدارک مخفی قتل جان اف کندی سپری می‌شود. کنگره آمریکا قرار است در این روز پرونده قتل جان اف کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را منتشر کند. 

در حالی که سی‌آی‌ای، آژانس اطلاعات مرکزی  آمریکا (CIA) هنوز بر این نظر است که دست‌کم بخشی از این پرونده منتشر نشود، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که به احتمال زیاد به انتشار این اسناد فرمان خواهد داد. 

از نظر قوانین آمریکا ترامپ تنها مقام ایالات متحده است که می‌تواند جلوی انتشار این اسناد محرمانه را بگیرد. این اسناد محرمانه در ارتباط با قتل جان اف کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، در تاریخ ۲۲ نامبر ۱۹۶۳ در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است. 

کندی، متولد سال ۱۹۱۷، سی‌و‌پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بود و این مقام را از سال ۱۹۶۱ تا هنگام مرگ، در سال ۱۹۶۳ به عهده داشت. او در هنگام مرگ فقط ۴۶ سال داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز