خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دستور نخست‌وزیر عراق برای خروج نیروهای مسلح از کرکوک/ تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان/ موافقت اسرائیل با ساخت هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در اراضی اشغالی

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۸۶

در ۱۲ ساعت گذشته جهان شاهد تحولات مهمی در عرصه بین الملل بوده است؛ دستور نخست وزیر عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی بغداد از کرکوک؛ تکرار ادعاهای بی پایه و اساس نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران؛ ادامه حمایت های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق هسته ای ایران و به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی منطقه خودمختار کردستان عراق از جمله مهمترین این اخبار است.

به گزارش ایلنا، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عصر روز گذشته –چهارشنبه- دستور خروج تمامی گروه‌های مسلح از جمله بسیج مردمی (حشدالشعبی) از کرکوک را صادر کرد.

- «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر در مورد توافق هسته‌ای ایران و همچنین سوریه گفت‌وگو کردند.

-«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل شب گذشته بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را در باره ایران تکرار کرد و گفت: شورای امنیت هر شش ماه یک‌بار اخبار بدی درباره ایران دریافت می‌کند، اما فقط به جنبه‌های خوب آن توجه می‌کند. نباید ایران را تنها به بُعد هسته‌ای محدود کرد. باید تمام ابعاد رفتار تهاجمی ایران را در نظر گرفت.

-«فدریکا موگرینی» مسئول عالی سیاست خارجی اروپا با تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای گفت: برجام از آنجایی حائز اهمیت است که یک توافق مبتنی بر برد ـ برد است و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را به تنهایی از بین ببرد.

-«قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق تاکید کرد که بغداد هیچ دشمنی با اربیل ندارد و مشکلات کنونی می تواند از طریق گفت وگو حل شودٰ و بغداد در شرایط دشمنی و خصمانه با اربیل به سر نمی‌برد.

-آسوشیتدپرس خبر داد که تنها چند روز بعد از اظهارات «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا و درخواست او برای منزوی کردن ایران، یک شرکت نروژی قراردادی به ارزش دو و نیم میلیارد یورو برای مدت پنج سال با ایران امضا کرده است.

- کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست حکومت خودمختار این منطقه که قرار بود اول نوامبر انجام شود به تعویق افتاده است.

-«ریاض منصور» نماینده فلسطین در شورای امنیت عنوان داشت: فلسطین به راهکار تشکیل دو کشور براساس مرزهای سال ۱۹۶۷پایبند است و همچنین به قطعنامه‌های شورای امنیت در این خصوص توجه دارد.

-وزیر امور خارجه اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، دولت اقلیم هرگز قصد نداشته که با ارتش عراق وارد جنگ شود.

-مجمع ملی کبک قانون منع پوشش صورت یا برقع را تصویب کرد.

-شبکه اسکای نیوز گزارش داد که اسرائیل با ساخت هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطین موافقت کرده است که بدین ترتیب ظرف دو روز تعداد این واحدها به دو هزار و ۶۰۰ واحد افزایش یافته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز