خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

ریاض برای تغییر نظام دوحه تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۹۶

وزیر خارجه قطر متذکر شد ریاض برای بی‌ثبات کردن قطر و تغییر نظام این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، روز گذشته طی گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «می‌بینیم که حکومت سعودی از تغییر نظام (دوحه) سخن می‌گوید. ما می‌بینیم که چگونه مقام‌های سعودی مردم را به انقلاب و شورش علیه حکومت‌های‌شان تشویق می‌کنند. از این‌رو، سخن درباره تغییر نظام است.»

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد که نیات کشورهای تحریم‌کننده قطر مبارزه علیه تروریسم را هدف نگرفته است بلکه هدف «ابراز بی‌احترامی و ارعاب است».

وی افزود، ایالات متحده آمریکا و امیر کویت برای آرام کردن اوضاع، کاستن از شدت تنش و دور کردن ائتلاف چهارگانه علیه قطر از هرگونه تهدید نظامی تلاش می‌کنند.

آل‌ثانی تأکید کرد، تحریم‌ها علیه قطر به پایگاه آمریکایی «العدید» و به جنگ علیه تروریسم لطمه وارد کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر خاطرنشان کرد که حدود ۹۰ درصد از صادرات غذایی و دارویی به این کشور از طریق مرزهای زمینی انجام می‌شود که بخشی از آنها به پایگاه العدید ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد، هواپیماهای قطری که پشتیبانی استراتژیک انجام می‌دهند، به‌دلیل بسته‌شدن حریم هوایی فقط از یک گذرگاه هوایی که به ایران ختم می‌شود، استفاده می‌کنند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر از پنجم ژوئن روابط اقتصادی و سیاسی خود با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و فهرست شروط سیزده‌گانه‌ای را برای ازسرگیری این روابط پیشنهاد داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز