خبرگزاری کار ایران

۷۱ کشته در حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۷۲

مقام‌های افغانستان می‌گویند در حملاتی به نیروهای امنیتی و پلیس این کشور دست‌کم ۷۱ نفر، از جمله شماری از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند. طالبان مسئولیت یکی از حملات را برعهده گرفته و متهم به انجام حمله دیگر است.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، مقام‌های افغانستان می‌گویند در حملاتی به مرکز پلیس در ولایت «پکتیا» واقع در جنوب‌شرقی این کشور دست‌کم ۷۱ نفر، از جمله شماری از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

طالبان می‌گوید حمله روز سه‌شنبه به مرکز پلیس در ولایت پکتیا را اعضای این گروه انجام داده‌اند.

حملات صبح سه‌شنبه با دو انفجار انتحاری با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری‌شده، در مرکز فرماندهی پلیس در گردیز، ولایت پکتیا آغاز شد. سپس میان مهاجمان و نیروهای امنیتی درگیری رخ داده‌است. مقام‌های افغان می‌گویند «توریال عبدیانی» رئیس پلیس ولایت پکتیا، در این حمله کشته شده است.

نیروهای امنیتی گفته بودند پس از «چندین ساعت» درگیری، «هر پنج مهاجم» به این مجتمع پلیس کشته شدند. مقام‌های افغان ساعاتی بعد شمار کل مهاجمان را ۱۱ نفر اعلام کردند.

حمله در پکتیا دست‌کم ۴۱ کشته و ۱۵۸ زخمی برجای گذاشته‌است. آن‌طور که«مراد علی مراد» یک مقام ارشد وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در میان قربانیان ۲۱ تن از نیروهای پلیس و ۲۰ تن دیگر غیرنظامی هستند.

روز سه‌شنبه حمه‌ای نیز در «غزنی» ولایت هم‌جوار پکتیا، صورت گرفته‌ است که به کشته‌شدن دست‌کم ۳۰ نفر، از جمله شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر انجامیده‌است. هرچند طالبان هنوز به‌طور مستقیم مسئولیتی در مورد این حمله برعهده نگرفته، اما متهم است که آن را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌است.

مقام‌های امنیتی گفته‌اند حمله غزنی نیز پس از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی یکی از مراکز نیروهای امنیتی، و سپس حمله به داخل مجتمع، رخ داده‌است. ۲۵ تن از کشته‌شدگان از نیروهای پلیس و پنج نفر دیگر از غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز