خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریکا:

احتمال مذاکره مستقیم با کره‌شمالی منتفی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۹۰۴

معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد احتمال مذاکره مستقیم با کره‌شمالی به صورت کامل منتفی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان جی.سالیوان» معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد احتمال مذاکرات مستقیم با کره‌شمالی منتفی نیست.

وی این سخنان را تنها به فاصله چند ساعت پس از اظهارات «کیم این ریونگ» معاون نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل مطرح کرد که در آن دیپلمات کره‌ای اعلام کرده بود دلیل افزایش تهدیدهای آمریکا علیه کشورش خطر احتمال بروز جنگ هسته‌ای میان دو کشور را شعله‌ور کرده است.

کیم افزود، کره‌شمالی از نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای و تلاش‌ها برای عاری سازی کامل جهان از این نوع تسلیحات حمایت می‌کند ولی این کشور به دلیل تهدیدهای ایالات متحده نمی‌تواند پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کند.

کشورهای مختلف از جمله چین خواستار مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ شده‌اند ولی در مقابل، آمریکا و متحد منطقه‌ای این کشور یعنی ژاپن علاقه‌ای به مذاکره با کره‌شمالی به خصوص تا زمانی که این کشور همچنان به دنبال دستیابی به موشک‌های دوربرد است، ندارند.

سالیوان در دیدار با همتای ژاپنی خود تصریح کرد که ما احتمال مذاکرات مستقیم با کره‌شمالی را رد نمی‌کنیم چرا که تمرکز ما روی دیپلماسی برای حل این بحران است.

وی خاطرنشان کرد ما باید در عین حال به همراه متحدان خود یعنی ژاپن و کره‌جنوبی آماده وقوع بدترین شرایط در صورت شکست در مذاکرات باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز