خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تاکید نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم حفظ برجام/ گفت‌وگوی تلفنی پادشاه عربستان با نخست‌وزیر عراق/ اعلام بی‌طرفی رئیس‌جمهوری آمریکا در اختلافات میان بغداد و اربیل

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۱۵

آغاز عملیات آزادسازی شهرهای القائم و رواه از اشغال داعش، در خواست رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور به منظور همکاری با اروپا در قبال ایران، ابراز نگرانی وزارت خارجه آمریکا از عملیات نیروهای عراقی در کرکوک، گفت‌وگوی تلفنی مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر عراق، تاکید نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم حفظ برجام، اظهارات معاون رئیس‌جمهوری عراق درباره عملیات کرکوک، گفت‌وگوی تلفنی پادشاه عربستان با نخست‌وزیر عراق، اعلام بی‌طرفی رئیس‌جمهوری آمریکا در اختلافات میان بغداد و اربیل، حمله کُردهای ساکن لندن به سفارت عراق در بریتانیا، صدور دستور اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی توسط رئیس‌جمهوری روسیه‌، تاکید معاون وزیر خارجه بریتانیا بر پایان یافتن جنگ علیه یمن، تاکید ترکیه بر بسته بودن مسیر هوایی برای هواپیماهای ورودی و خروجی از اقلیم کردستان، احتمال نقض کامل برجام توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه کره شمالی و انتشار نتایج نظرسنجی درباره محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، منابع عراقی شامگاه دوشنبه گزارش دادند که نیروهای عراقی با ورود تجهیزات کمکی آماده آغاز عملیات آزادسازی شهرهای «القائم» و «راوه» واقع در غرب استان الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش شدند. 

-سناتور جمهوری‌خواه «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خواست در موضوع سیاست جدیدش درقبال ایران با متحدان اروپایی واشنگتن همکاری کند. 

-وزارت خارجه آمریکا نسبت به گزارش‌های منتشرشده در خصوص تحولات کرکوک عراق ابراز نگرانی کرد. 

-«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، خواستار مذاکره برای حل اختلافات موجود میان بغداد و اقلیم کردستان عراق شد. 

-«ترزا می» نخست‌‌وزیر بریتانیا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شدند. 

-«نوری المالکی» معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: هدف از عملیات سیطره مجدد دولت مرکزی بر کرکوک، اقدام علیه شهروندان کرد نیست بلکه رویکردی ضد قانون شکنان است. 

-ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق بر وحدت و یکپارچگی عراق تاکید و نتایج همه‌پرسی اخیر اقلیم کردستان عراق را رد کرد. 

-«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به درگیری ها در کرکوک عراق گفت: مواضع واشنگتن درخصوص درگیری ها میان بغداد و کردها بی طرفانه است. 

-ده‌ها نفر از جدایی‌طلبان کردستان عراق عصر روز گذشته –دوشنبه- در واکنش به عملیات ارتش عراق برای بازپس‌گیری کرکوک، به سفارت این کشور در لندن حمله کردند. 

-«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه دستور آغاز اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را برای تحریم کره‌شمالی صادر کرد. 

-«الستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در سفر به عربستان، بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ یمن و تنش‌ با قطر تأکید کرده است. 

«بکر بوزداغ» معاون نخست‌‌وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد: حریم هوایی ترکیه به طور کامل روی پروازهای ورودی و خروجی از اقلیم کردستان عراق در راستای توصیه شورای امنیت ملی و مصوبه هیات وزیران ترکیه بسته شده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد فسخ کامل توافق هسته‌ای یک احتمال قوی است. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای این کشور، اعمال کردند.

براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید انجام شده در آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در بین ۱۲ رئیس‌جمهوری سابق این کشور از سال ۱۹۴۵ تاکنون، کمترین محبوبیت را درمیان رای‌دهندگان آمریکایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز