خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

از هیچ طرف عراقی در بحران کرکوک جانبداری نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۸۵

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که واشنگتن در مناقشه بین دولت مرکزی عراق و اقلیم خودمختار کردستان بر سر کرکوک، از هیچ طرفی جانبداری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی درخصوص درگیری بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در اطراف کرکوک گفته است: «ما اینکه آنها با هم درگیر شده‌اند را اصلا دوست نداریم. ما از هیچ‌یک جانبداری نمی‌کنیم.»

ترامپ گفت: «ما تاکنون برای سال ها روابط خوبی با کردها داشته‌ایم و همینطور ما تاکنون از عراق جانبداری کرده‌ایم، در حالی‌که اصلا نمی‌بایست ما از آغاز وارد عراق می‌شدیم.»

وی افزود: «اما درخصوص درگیری (اخیر بین عراق و اقلیم کردستان)، از هیچ کدام جانبداری نمی‌کنیم.»

به دنبال مناقشه دولت مرکزی بغداد و حکومت اقلیم کردستان بر سر همه‌پرسی استقلال در این منطقه،‌ نیروهای دولتی عراق روز دوشنبه توانستند شهر کرکوک را در یک عملیات سریع تصرف کنند.

طبق این گزارش، یک ستون خودروهای زرهی از واحدهای ضد تروریستی عراق که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند، فقط یک روز بعد از شروع عملیات بعد از ظهر دوشنبه ساختمان‌های حکومتی در کرکوک را به تصرف درآورده‌اند.

این در حالی است که سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته امور خدمات نیروهای مسلح سنا،‌ روز دوشنبه به دولت مرکزی عراق نسبت به هرگونه استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اقلیم کردستان هشدار داده و گفته است، چنین اقدامی پیامدهای سختی را برای بغداد به دنبال خواهد داشت.

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه هر دو طرف درگیری را به گفت‌وگو فراخوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز