خبرگزاری کار ایران

ضرب‌الاجل جدید بغداد به پیشمرگه‌ها/ معصوم و بارزانی در اربیل دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۶۶۹

دولت مرکزی عراق ضرب‌الاجل خود به نیروهای پیشمرگه وابسته به اقلیم کردستان عراق را به‌مدت ۲۴ ساعت تمدید کرد. طی این مدت قرار است رئیس‌جمهوری عراق و رئیس اقلیم کردستان، در سلیمانیه دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، مقام‌های کُرد اعلام کردند که دولت مرکزی عراق برای عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه از مواضعی در جنوب کرکوک، که پیش از عقب‌نشینی داعش، کنترل آنها را به‌دست گرفته‌اند، هشدار جدیدی صادر کرده است.

دولت مرکزی عراق تا اوایل صبح یک‌شنبه به پیشمرگه‌های کرد مهلت داده بود محل را ترک کنند، که با مخالفت این نیروها همراه بود.

حالا یک منبع در اقلیم کردستان عراق، که خواست نامش فاش نشود، صبح امروز- یکشنبه- اعلام کرد، دولت عراق این ضرب‌الاجل را به مدت ۲۴ ساعت تمدید کرده است.

این منبع افزود، «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق و «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و شماری از مسئولان در «اتحاد میهنی کردستان» پیش از ظهر امروز نشست برگزار می‌کنند.

این نشست در استان سلیمانیه در شرق منطقه نفت‌خیز کرکوک و با هدف ممانعت از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی عراق و نیروهای پیشمرگه کرد در سایه تشدید تنش میان بغداد و اربیل، برگزار می‌شود.

 گزارش منابع میدانی حاکی‌ست که ارتش عراق و نیروهای الحشدالشعبی، با جنگ‌افزارهای سنگین در اطراف کرکوک هستند و اقلیم کردستان نیز هزاران نیروی تازه‌نفس داخل شهر و پیرامون آن مستقر کرده‌ است.

یک افسر ارتش عراق در این‌باره گفته است که نیروهای دولتی هنوز دست به تحرکی نزده و منتظر دستور ستاد کل ارتش هستند.

پیش از این« حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود که قصد جنگ علیه شهروندان کرد را ندارد. با این همه صف‌آرایی طرف‌ها در کرکوک و پیرامون آن بر نگرانی‌ها از یک درگیری مسلحانه دامن زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز