خبرگزاری کار ایران

خروج داعش از «الرقه»؛ ماتیس: از تسلیم شدن تروریست‌ها استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۲۰

منابع میدانی از آغاز خروج عناصر گروه تروریستی داعش از شهر الرقه در سوریه به سمت حومه شرقی دیرالزور، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، منابع میدانی خبر دادند عناصر گروه تروریستی داعش از عصر جمعه از محله «حاوی الهوی» در غرب شهر الرقه در حال خارج‌شدن هستند.

پیشتر برخی منابع اعلام کرده بودند که ۱۲ اتوبوس وارد محله حاوی الهوی شد و ورود این اتوبوس‌ها برای انتقال داعشی‌ها به حومه شرقی دیرالزور ادامه دارد.

طبق گفته فعالان در الرقه، براساس مذاکرات انجام‌شده با عناصر داعش، ائتلاف آمریکایی به آنها اجازه می‌دهد بدون سلاح‌هایشان و در قالب شهروند از شهر خارج شوند. ادعایی، که مرکز اطلاع‌رسانی «نیروهای دمکراتیک سوریه» آن را رد کرده است.

با این حال، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات برای ایجاد گذرگاه‌های امن جهت خروج غیرنظامیان محاصره‌شده در آخرین منطقه تحت اشغال داعش در الرقه، گفت: «اگر( عناصر داعش) تسلیم شوند، البته ما از تسلیم شدن آنها استقبال خواهیم کرد... ولی رویکرد سختگیرانه آنها مانع از تسلیم شدن‌شان می‌شود و آنها مانع از فرار غیرنظامیان از مواضع‌شان می‌شوند... آنها تا آخرین لحظه خواهند جنگید.»

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا حملات‌شان به پایگاه اصلی این گروه تروریستی در سوریه را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز