خبرگزاری کار ایران

انتقاد کمیته حقوق بشر بریتانیا از فرانسه در مورد کودکان پناهجو

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۰۵

کمیته حقوق بشر بریتانیا و ولز اعلام کرد که به دلیل سهل انگاری فرانسه در بررسی فرایندهای مربوط به درخواست‌های پناهندگی به انگلستان، صدها کودک پناهجو بدون سرپرست زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، کمیته حقوق بشر بریتانیا و ولز، طی گزارش تازه خود اعلام کرد که به دلیل سهل‌انگاری فرانسه در بررسی فرایندهای مربوط به درخواست‌های پناهندگی به انگلستان، تقریبا ۴۰۰ کودک پناهجو در فرانسه دور از والدین خود زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده است که در پی تخلیه حدود ۱۰ هزار پناهجو از کمپ «کاله» در فرانسه، نزدیک به ۴۰۰ کودک پناهجوی بدون سرپرست در این کشور باقی مانده‌اند.

در بخش دیگری این گزارش تصریح شده که کودکان مذکور در معرض سوء استفاده قاچاقیان انسان و ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دارند و روند حقوقی پیوستن آن‌ها به والدین‌شان در انگلیس از سوی فرانسه به طور جدی تعقیب نمی‌شود.

همچنین با اشاره به اینکه انگلستان سال گذشته ۹۰ کودک و نوجوان بی سرپرست را از کمپ «کاله» پذیرفته است، تصریح شده که کودکان باقی مانده در فرانسه از امکانات لازم برای سپری کردن زندگی روزمره خود محروم هستند.

بر اساس این گزارش، حدود ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست به‌رغم اینکه شرایط پذیرفته شدن به عنوان پناهنده در بریتانیا را دارند اما هنوز به دلیل سهل‌‌انگاری مقام‌های فرانسوی، در این کشور در شرایط دشوار زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز