خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه:

«ابوعمر الشیشانی» در حمله جنگنده‌های روس کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۲۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مراکز گروه تروریستی داعش در سوریه دست‌کم ۱۸۰ تروریست داعشی به همراه یکی از سرکردگان اصلی این گروه تروریستی کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه امروز –شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که  در حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مراکز گروه تروریستی داعش در شهرهای المیادین، البوکمال و دیرالزور در سوریه دست کم ۱۸۰ نفر از عناصر این گروه تروریستی جان خود را از دست دادند.

در بیانیه مذکور همچنین تصریح شده است که در این حملات «ابو عمر الشیشانی» از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش که برای دوره‌ای سمت وزارت جنگ این گروه تروریستی را نیز عهده‌دار بود، کشته شده است.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، در حمله نیروی هوایی روسیه به شهر المیادین ۸۰ داعشی کشته شدند که در میان آن‌ها اجساد ۹ تروریست از منطقه قفقاز به چشم می‌خورد.

همچنین ۸۰ نفر تروریست دیگر نیز در نزدیکی شهر المیادین هدف حمله هوایی جنگنده‌های روس قرار گرفتند که در این حمله علاوه بر این عناصر تروریست ۱۸ خودروی زرهی این گروه تروریستی نیز منهدم شد.

در این حمله دو فرمانده میدانی دیگر به نام‌های «علاء‌الدین الشیشانی» و«صلاح‌الدین الشیشانی» نیز کشته شدند.

پیش‌تر آمریکا اعلام کرده بود که ابو عمر را هدف قرار داده است که گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خبری «اعماق» این امر را رد کرد.

همچنین ۴۰ تروریست دیگر که عمدتا از تاجیکستان و عراق بودند، در البوکمال در نزدیکی مرز عراق و ۶۰ تروریست دیگر که عمدتا از کشورهای شمال آفریقا همچون مصر و تونس بودند نیز در حمله به دیرالزور از پای درآمدند.

در این حملات خسارات فراوانی نیز به این گروه تروریستی وارد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز