خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

هیچ‌گونه مذاکره‌ای با کره‌شمالی انجام نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۱۲

سخنگوی کاخ سفید گفته است که هیچ‌گونه مذاکره‌ای در حال حاضر با کره‌شمالی انجام نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید، دوشنبه ضمن رد احتمال هرگونه مذاکره با کره‌شمالی درباره برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور، گفته است، تنها ممکن است در خصوص سرنوشت آمریکای‌های زندانی در این کشور با پیونگ‌یانگ مذاکره شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما خیلی شفاف گفته‌ایم، اکنون زمان مذاکره (با کره‌شمالی) نیست.»

سندرز اضافه کرده است: «تنها مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته درباره بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشتی در کره‌شمالی بوده است. فراتر از این، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در حال حاضر با کره‌شمالی انجام نمی‌شود.»

موضوع مذاکره آمریکا با کره‌شمالی را «رکس تیلرسون: وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه در جریان دیدار ازپکن به خبرنگاران مطرح کرد.

تیلرسون گفته بود که چند کانال ارتباطی مستقیم میان ایالات متحده و کره‌شمالی وجود دارد، اما این کشور تمایلی به مذاکره ندارد.

اما این اظهارات رکس تیلرسون واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا رابه دنبال داشت که در توئیتی به وزیر خارجه‌اش توصیه کرده «انرژی خود را حفظ کند» و تأکید کرده بود، «ما آنچه را که باید انجام خواهیم داد».

یک مقام آمریکایی در این زمینه گفته بود، احتمالا رکس تیلرسون ارزیابی درستی از کانال ارتباطی بین آمریکا و کره‌شمالی نداشته است.

تنش بین آمریکا و کره‌شمالی بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ طی ماه‌های اخیر به شدت بالا گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز