خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان:

از یهودیان می‌خواهم فلسطین اشغالی را ترک کنند/ باید درباره حامیان داعش تحقیقات صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۴۷۰

دبیرکل حزب‌الله لبنان داعش را یکی از خطرناک‌ترین تخریب‌ها علیه اسلام خواند و تاکید کرد که این گروه تروریستی به طرح‌های آمریکا و اسرائیل خدمت کرده است.

به گزارش ایلنا، «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان به صورت زنده در مراسم عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله گفت: «داعش از خطرناک‌ترین تهدیدهایی است که برای امت اسلامی به وجود آمده است. نگاه کنید ببینید چه حجم خسارتی به منطقه زده است و تا چه اندازه چهره اسلام و پیامبر گرامی را مخدوش کرده است. ببنید تا چه اندازه به طرح‌های آمریکا و اسرائیل خدمت کرده است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «امروز اعلام می‌کنیم که برای نابودی داعش و تمام کردن ظلم و فساد و وجود آن در همه جا نبرد را ادامه می‌دهیم. باید دید که چه کسانی آن را ساخته، حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند. باید مشخص شود که چه کسانی این کارها را می‌کنند. صدها نفر کشته شده‌اند. چهره اسلام مخدوش شده است. به واسطه این، چهره نادرستی از پیامبر گرامی مخابره شده است. باید عوامل این مسئله روشن شوند تا مردم بدانند و بشناسند و تا حد امکان این افراد مؤاخذه شوند.»

سید مقاومت لبنان درخصوص تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرد و به‌شدت به رژیم صهیونیستی و همچنین به یهودیان هشدار داد که سرنوشت خود را به دست دولت رژیم صهیونیستی ندهند

نصرالله گفت:‌ «من همیشه اعلام کرده‌ام که نبرد ما با صهیونیست‌هاست نه یهودی‌ها. جنبش صهیونیسم از یهودیان سوء استفاده کرده تا در خدمت انگلیس و بعد از آن در خدمت آمریکا باشد. یهودی‌ها در همه جای دنیا باید بدانند که آنها سوخت جنگ انگلیسی آمریکایی علیه مردم مسلمان شده‌اند و امروز آنان سوخت طرح‌های استعماری آمریکا در منطقه شده‌اند. پس زمانیکه مردم برای دفاع از عرض و آبروی خود به پا برخیزند،‌ به دروغ متهم می‌شوند که آنان ضد یهود هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «امروز من به نخبگان و علمای یهودی اعلام می‌کنم که کسانی که مردم یهود را به فلسطین اشغالی می‌آورند،‌ در حقیقت دارند مردم یهود را نابود می‌کنند. دولت کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو شما را به سوی نابودی سوق می‌دهد. چون این دولت جز برای جنگ برنامه‌ریزی نمی‌کند. اکنون نتانیاهو با [دونالد] ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای جنگی جدید هستند و شما هستید که تاوان این سیاست‌های احمقانه نتانیاهو را خواهید داد. »

سید حسن ادامه داد: «اگر جنگی جدیدی با بهانه‌های دروغین یا به بهانه اقدامات پیشدستانه آغاز شود، اعلام می‌کنم که نتانیاهو و دولت او هیچ ارزیابی دقیقی از آن نخواهند داشت و حتی نمی‌دانند که چگونه جنگ در خواهد گرفت و چه کسانی در آن شرکت خواهند کرد و در کجا خواهد بود. جنگ آینده اگر آن را شروع کنند، نمی‌دانند که چگونه خواهد بود. برای همین امروز من همه یهودیان غیرصهیونیست را فرامی‌خوانم که حساب خود را جدا کنند و سرنوشت خود را هلاکت قرار ندهند. »

وی اضافه کرد: «از یهودیان ساکن فلسطین اشغالی می‌خواهم کرد که سرزمین فلسطین را ترک کنند و به جایی که آمده‌اند بازگردند و سرنوشت خود را دست نتانیاهوی احمق ندهند زیرا در صورتی که جنگ آغاز شود، هیچ کجای فلسطین اشغالی امن نخواهد بود. دولت دشمن باید بداند که زمانه تغییر کرده و کسانی که نتانیاهو خواب ائتلاف با آنان را دیده [برخی کشورهای عربی]، بداند که اینها خودشان نیاز به کسی دارند که ازشان دفاع کند.»

به گزارش العالم، فاجعه کشتار مسلمانان میانمار موضوع دیگری بود که سیدحسن نصرالله در سخنرانی امروز خود به آن پرداخت.

وی گفت: «باید با مسلمانان میانمار اعلام همبستگی کنیم. فاجعه میانمار فاجعه جدیدی است که امت آن به آن مبتلا شده است.»

نصرالله تاکید کرد که کشورهای اسلامی باید پیش از آنکه وقت از دست برود تحرکی از خود نشان دهند. همه باید بدانند که مشکل در میانمار از ناحیه نظام نژاد پرست و فاشیستی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز