خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۳۱

تماس تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر عراق، کاهش بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، اظهارات نماینده سوریه در سازمان ملل، اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت بحرانی مردم دیرالزور، درخواست دموکرات‌ها از دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن استقلال اقلیم کردستان، تهدید نخست‌وزیر اسرائیل در پی پیوستن فلسطین به اینترپل، صدور اجازه به بازرسان بین‌المللی برای حضور در میانمار، وارد آمدن خسارت ۸۰۰ میلیون دلاری به انبار مهماتی در اکراین، انفجار تروریستی در بغداد، تشکیل جلسه دولت اقلیم در پی درخواست دولت مرکزی برای تحویل مرزها و فرودگاه‌ها و پیوستن بیش از ۲۵ شهر و روستا به توافق آتش‌بس در سوریه از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه درتماس تلفنی با «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق از تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرد .

- نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینی پیاک» آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد که محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار کمتر از شش درصد است.

- «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: زمان پایان دروغ‌ها و انحراف افکار عمومی درباره جنگ تحمیلی به سوریه فرارسیده است.

- «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از مردم استان دیر الزور سوریه در شرایط دشوار و خطرناکی به سر می‌برند و راهی برای خروج از این مناطق ندارند.

- «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه خواستار حمایت دولت این کشور از استقلال اقلیم کردستان عراق شد.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیوستن فلسطین به سازمان پلیس بین‌المللی جنایی (اینترپل) تهدید کرد: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

- «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که نمایندگان آژانس‌های وابسته به این سازمان برای نخستین بار از زمان آغاز خشونت‌ها در میانمار اجازه یافته‌اند تا از ایالت راخین، محل سکونت اقلیت مسلمان روهینگیا بازدید کنند.

- کمیسیون امنیت ملی و دفاعی پارلمان اوکراین اعلام کرد که برآورد خسارت وارده به انبار ۱۸۸ هزار تنی مهمات در منطقه ونیتسا در این کشور را ۸۰۰ میلیون دلار بوده که بر اساس ارزیابی دادستانی نظامی و تحقیقات انجام شده، خرابکاری عامل آن بوده است.

- انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بغداد ، دو کشته و چند زخمی برجا گذاشت.

- در پی هشدار دولت مرکزی عراق برای تحویل مرزها و فرودگاه‌های اقلیم به دولت مرکزی در ضرب الاجل تعیین شده، دولت اقلیم کردستان عراق به ریاست «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر و اعضای هیات دولت تشکیل جلسه داد و تصمیم به مذاکره با بغداد قبل از اتمام ضرب الاجل گرفت.

- شهرهای «رستن» و ۲۵ روستا و شهرک حومه شرقی حمص روز چهارشنبه به توافق آتش‌بس در سوریه پیوستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز