خبرگزاری کار ایران

اردوغان: بارزانی خائن است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۳۱۷

رئیس‌جمهوری ترکیه تصمیم رئیس اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری همه‌پرسی استقلال را خیانت خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌آر‌تی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد اقدام «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌پرسی اقدامی خائنانه بود.

وی تصریح کرد که ما تا آخرین لحظه بر این باور بودیم که بارزانی چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شود ولی وی به ترکیه خیانت کرد.

اردوغان در ادامه و خطاب به بارزانی گفت: «این مسئله هماگونه که بیان می‌کند، صرفا حق کردها نیست. چرا به عنوان یک ایالت ادامه نمی‌دهی و دست به چنین اقدامی میزنی؟ ترکمن ها و مردم عرب پای صندوق‌ها نرفتند. همه پرسی را دولت اقلیم کرد عراق برگزار می‌کند. اگر جشن و پایکوبی را عناصر و طرفداران گروه تروریستی پ.ک.ک انجام می دهند پس معصومیت و مشروعیتی در کار نیست. در میزان شراکت و نتایج شائبه وجود دارد».

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: «هیچ کشوری جز رژیم صهیونیستی از برگزاری این همه‌پرسی استقبال نمی‌کند و این امر به معنی آغاز درگیری‌های جدید در منطقه است.»

وی ادامه داد: «این همه‌پرسی هیچ مشروعیتی ندارد.»

اردوغان در ادامه و خطاب به کُردها گفت:«کوزوو را ۱۱۴ کشور به رسمیت شناخته‌اند اما باز با مشکلات عدیده ای روبه‌رو است.  با این اوصاف شما تنها با حمایت اسرائیل چه دستاوردی خواهید داشت؟ آیا دنیا فقط اسرائیل است؟»

رئیس ‌جمهوری ترکیه اضافه کرد: «فراموش نکنید کسانی که امروز شما را تحریک کردند، فردا شما را تنها خواهند گذاشت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز