خبرگزاری کار ایران

واشنگتن:

علیه نظام اون اعلام جنگ نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۵۹

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید، رئیس‌جمهوری آمریکا نظام کره‌شمالی را به سرنگون شدن تهدید نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، توییت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کره‌شمالی، که تهدید کرده بود نظام «کیم‌جونگ اون» زیاد دوام نخواهد آورد، تنش‌‌ها و نبردهای لفظی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن را تشدید کرده است.

«ری‌یونگ هو» وزیر خارجه کره‌شمالی، دوشنبه‌شب به خبرنگاران در نیویورک، گفت که دونالد ترامپ علیه این کشور اعلان جنگ کرده است و پیونگ‌یانگ این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه بزند.

وزیر خارجه کره‌شمالی گفت: «از آنجا که آمریکا علیه وطن ما اعلام جنگ کرده است، ما حق اقدام‌های مقابله‌جویانه از جمله ساقط کردن بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا را حتی در خارج از حریم هوایی‌مان برای خود محفوظ می‌دانیم.»

در واکنش به این اظهارات، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید رد کرد که واشنگتن نظام اون را به اعلام جنگ تهدید کرده است.

سندرز گفت: «واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ اعلام جنگ نکرده است.»

وی تصریح کرد، دولت ترامپ تلاش نمی‌‌کند نظام کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را به سرنگونی تهدید کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که پنتاگون تمام گزینه‌ها برای تعامل با کره‌شمالی را در اختیار ترامپ خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز