خبرگزاری کار ایران

نتایج اولیه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق؛ پیشتازی ۹۳ درصدی حامیان جدایی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۲۷

نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، از پیشتازی قابل توجه حامیان جدایی حکایت دارند.

به گزارش ایلنا، گزارش‌ها حاکی است که ۷۲ درصد واجدان شرایط شرکت در همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان عراق پای صندوق رأی رفته‌اند و طرفداران جدایی پیشتازی قابل توجهی دارند.

تلویزیون «رودا» در اربیل، به نقل مقام‌های مسئول گزارش داده است که ۷۲ درصد از جمعیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری واجد شرایط رأی در اقلیم کردستان عراق در پای صندوق‌ها حاضر شدند.

این شبکه همچنین اعلام کرده است، از ۲۶۶ هزار و ۳۴۹ رأی شمارش شده بیش از ۹۳ درصد از رأی‌دهندگان به «استقلال» کردستان رأی داده‌اند.

از رأی‌دهندگان به زبان‌های کردی، ترکی، عربی و آشوری پرسیده شده بود: «آیا خواهان این هستید که منطقه کردستان و ناحیه‌های کردنشین خارج از منطقه (کردستان) یک کشور مستقل شوند؟»

 کار شمارش آرا با بسته شدن حوزه های رأی‌گیری در اقلیم کردستان یعنی ساعت هفت شب به وقت محلی  آغاز شد.

رأی‌گیری روز دوشنبه ساعت هشت صبح آغاز شد و انتظار می‌رود که نتایج آن پس از ۷۲ ساعت اعلام شود.

شبکه های تلویویزنی «کردی» دقایقی مانده به نیمه‌شب دوشنبه تصاویر زنده پایکوبی مردم در خیابان‌های شهرهای اقلیم کردستان را پخش کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز