خبرگزاری کار ایران

افشاگری مشاور اردوغان:

همه‌پرسی در شمال عراق به نفع آنکارا است/ اقلیم کردستان ضمیمه ترکیه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۸۷

مشاور رئیس‌جمهوری ترکیه طی اظهاراتی، مدعی شده است همه‌پرسی جدایی در شمال عراق به نفع ترکیه است و اقلیم کردستان نیز بعد از این همه‌پرسی، به خاک ترکیه ملحق خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، در حالی‌که دولت ترکیه مخالفت قاطعانه خود با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق را اعلام کرده است، شبکه‌‌های اجتماعی در ترکیه یک کلیپ ویدیویی درباره اظهارات مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور درباره این همه‌پرسی، منتشر کرده‌اند.

«بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، شنبه اعلام کرد که ترکیه به اقلیم کردستان درباره همه‌پرسی جدایی هشدار داده است ولی این منطقه به این هشدار توجهی نمی‌کند و باید با زبان دیگری با آن صحبت کنیم.

همزمان دولت ترکیه متذکر شد که تدابیر سیاسی و اقتصادی علیه اقلیم کردستان در صورت برگزاری همه‌پرسی اتخاذ می‌کند.

ولی در تضاد با این موضع ترکیه درقبال همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، «یگیت بلوت» مشاور ارشد اردوغان طی اظهاراتی، با ابراز خوش‌بینی نسبت به این همه‌پرسی، ابراز عقیده کرده است که این روند به نفع ترکیه خواهد بود.

بلوت، که از مشاوران ارشد رجب طیب اردوغان است، در این کلیپ ویدیویی از طرح آنکارا برای ملحق کردن جمهوری آذربایجان و شمال عراق به خاک ترکیه خبر داده است.

بلوت، در این کلیپ ویدیویی که در سال ۲۰۱۳ ضبط شده است، می‌گوید: «ترکیه گسترش خواهد یافت، شمال عراق طی یک یا دو سال آینده شاهد برگزاری همه‌پرسی خواهد شد و تصمیمی به پیوستن به خاک ترکیه گرفته خواهد شد.»

مشاور اردوغان با صدایی بلند تأکید کرده است: «مرزهای ترکیه تا دریای قزوین خواهد رسید تا دریای قزوین... .»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز