خبرگزاری کار ایران

ماتیس به هند سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۳۹۹

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در روزهای آینده به هند سفر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا قرار است در آخرین ساعات روز دوشنبه وارد دهلی پایتخت هند شود.

قرار داد فروش جنگنده‌ و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های دو کشور درباره افغانستان از محورهای اصلی این سفر به شمار می‌رود.

وی در این سفر با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و وزیر دفاع جدید این کشور دیدار خواهد کرد. این اولین سفر یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا به هند پس از به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در همین خصوص با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هند یک شریک ارزشمند و تاثیرگذار برای ایالات متحده آمریکا بوده و منافع دو جانبه واشنگتن و دهلی به مراتب فراتر از جنوب آسیا را در برمی‌گیرد».

 پیش از این و در ماه ژوئن مودی و ترامپ در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و سفر وزیر دفاع آمریکا به هند نشان می‌دهد که دو کشور همکاری دفاعی را در اولویت اصلی در روابط دوجانبه مدنظر قرار داده‌اند.

دو کشور نگرانی‌های زیادی در رابطه با افغانستان دارند.

ترامپ همچنین از هند خواسته است تا با سرمایه‌گذاری در افغانستان وضعیت اقتصادی این کشور را بهبود ببخشد.

پنتاگون در بیانیه خود همچنین بر قدردانی ماتیس و ایالات متحده آمریکا از هند برای کمک به دموکراسی، ثبات، رفاه و امنیت در هند تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز