خبرگزاری کار ایران

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد؛

اگر لازم باشد تمام کره‌شمالی را نابود می‌کنیم/ استفاده از عنوان «مرد موشکی» برای کیم‌جونگ اون

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۱۷

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما نیاز به همکاری تمامی کشورها برای رفع مشکلات بین‌المللی از جمله تروریسم و ساخت جهانی بهتر داریم.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ در ابتدای سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به طوفان‌هایی که برخی ایالت‌های این کشور را در می‌نوردند با تشکر از دولت‌هایی که پیشنهاد کمک به مردم آمریکا را مطرح کردند، گفت: «مردم آمریکا توانایی خروج از این بحران را دارند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا افزود: «وضعیت بورس در حال پیشرفت بوده و این کشور ۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش و دفاع از خود هزینه کرده است.»

ترامپ اضافه کرد: «ما نیاز به همکاری تمامی کشورها برای رفع مشکلات بین‌المللی از جمله تروریسم و ساخت جهانی بهتر داریم و اجازه نخواهیم داد دولت‌های خودکامه که برخی از آن‌ها هم در این صحن حضور دارند، ارزش‌های ما را متزلزل کرده و باعث تهدید ما شوند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور بزرگترین دوست جهان و شریک خوبی برای متحدان خود بوده و ملت آمریکا نیز بهای سنگینی برای آزادی خود و دیگر کشورهای جهان پرداخت کرده است و آمریکا از جنگ‌های خونین زیادی با پیروزی و سربلندی خارج شده است.

وی افزود: «سربازان آمریکایی برای مقابله با تهدیدهای علیه این کشور از اکراین تا دریای چین و تا  خاورمیانه به مبارزه خواهند پرداخت و تهدیدهای علیه جهان را از بین خواهند برد.»

ترامپ ادامه داد: «برخی از کشورهای کوچک به حقوق مردم خود احترام نمی‌گذارند و باعث گرسنگی و کشته شدن مردم خود هستند؛ همانند کره‌شمالی. کره شمالی مسئول گرسنگی مردم خود، شکنجه زندانیان از جمله دانشجویان آمریکایی و حتی ترور برادر رهبر این کشور است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برنامه موشکی و هسته‌ای کره ‌شمالی را باعث از بین رفتن صلح و امنیت در جهان خواند و افزود: «تاکنون واشنگتن صبر زیادی به خرج داده است، ولی باید بگویم که برای حمایت و دفاع از متحدان خود وارد عمل خواهیم شد. سازمان ملل برای این تاسیس شده است که نیازی به گزینه نظامی و جنگ پیدا نشود و کره‌شمالی باید این امر را درک کند که زمان نابودی تسلیحات هسته‌ای فرا رسیده است. چین و روسیه نیز در تحریم‌های جدید علیه کره شمالی با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل همراهی کردند.»

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تهدید علنی کره شمالی مدعی شد: رژیم کره شمالی یک باند تبهکاری بوده و اگر لازم باشد تمام کره شمالی را نابود می‌کنیم.

ترامپ برای کیم‌جونگ اون رهبر کره‌شمالی، عنوان «مرد موشکی» را به کار برد و گفت: این مرد موشکی راه خودکشی و نابودی را برای خود و کشورش انتخاب کرده و تنها آینده قابل قبول برای کره‌شمالی خلع تسلیحات هسته‌ای و موشکی این کشور است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ادامه اظهاراتش «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را متهم استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود کرد.

وی با اشاره به وضعیت آوارگان سوری خاطرنشان کرد که ما می‌توانیم ۱۰ برابر مبلغی که برای آوارگان هزینه‌ای می‌کنیم، برای آن‌ها در کشور خودشان هزینه کنیم تا آن‌ها بجای آمدن به آمریکا به کشور خود رفته و آنجا را بازسازی کنند.

ترامپ اضافه کرد: «ما می‌توانیم از طریق برنامه‌های مدون به مردم دیگر کشورها که با بیماری‌ها و مشکلات مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمک کنیم.»

وی ضمن قدردانی از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به دلیل درک لزوم تغییر در ساختار این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: «حضور برخی از کشورهایی که سابقه حقوق بشری بدی دارند در نهادهای حقوق بشری مایه شرمساری سازمان ملل است.»

ترامپ همچنین تصریح کرد که تا زمانی که اصلاحات اساسی در کوبا صورت نگیرد، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور باقی خواهد ماند و مدعی شد: «دیکتاتوری نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز باعث فرورفتن این کشور در نابودی و تباهی شد؛ چراکه او با مردم خود در حال جنگ است، در حالی که مردم ونزوئلا گرسنه هستند. این کشور در حال نابود شدن بوده و ما هم نمی‌توانیم بیکار بایستیم و فقط تماشا کنیم. هدف آمریکا کمک به مردم ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی به این کشور است.»

رئیس‌جمهوری ایالات متحده عنوان کرد: «واشنگتن اقدامات زیادی برای پاسخگو قرار دادن ونزوئلا در برابر اقدامات خود انجام داده و از تمامی کشورها می‌خواهیم آمادگی لازم برای برگرداندن آزادی سیاسی و همچنین دموکراسی به این کشور را داشته باشند. ما در کنار تمامی کسانی هستیم که بخواهند در برابر این رژیم بایستند.»

ترامپ اضافه کرد: «آمریکا به دنبال همکاری با تمامی کشورهای دنیا بوده و هرگونه توافق و معامله‌ای که با آمریکا انجام می‌گیرد، باید توافقی عادلانه باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز