خبرگزاری کار ایران

بعد از سکوتی طولانی مدت،

سوچی نسبت به بحران روهینگیاها ابراز نگرانی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۳۱۷

رهبر ارشد میانمار از وضعیت وخیم مسلمانان روهینگیا در استان راخین ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که میانمار از تحقیقات بین‌المللی در این زمینه نمی‌هراسد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «آنگ‌سانگ سوچی» رهبر دوفاکتوی میانمار در نخستین سخنرانی خود از آغاز بحرانی که به فرار صدها هزار مسلمان روهینگیایی از این کشور منجر شده است، تنها به «ابراز نگرانی درخصوص روهینگیاها» اکتفا کرد.

سوچی، امروز- سه‌شنبه- در اظهاراتش، موارد نقض حقوق بشر در استان عمدتا مسلمان‌نشین راخین را محکوم کرد و گفت که تمامی افرادی که در این تجاوزات دست داشتند، طبق قانون اساسی محاکمه خواهند شد.

وی اظهار داشت که کشورش از «تحقیقات بین‌المللی» در ارتباط با بحران روهینگیا هراسی ندارد و میانمار آماده سازمان‌دهی برای بازگشت آوارگان است.

روهینگیاها یک اقلیت بدون تابعیت هستند که همواره در میانمار سرکوب شده‌اند؛ کشوری که آنها را مهاجر غیرقانونی می‌داند.

از زمان آغاز درگیری مسلحانه میان شبه‌نظامیان مسلمان و نیروهای امنیتی و نظامی دولت میانمار نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از روهینگیا گریخته‌اند.

شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا که از خشونت‌های محل سکونت خود فرار می‌کنند، تلاش می‌کنند با عبور از مرز وارد بنگلادش شوند.

مسلمانان میانمار می‌گویند دولت به دنبال نسل‌کشی این اقلیت مذهبی در کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز