خبرگزاری کار ایران

ورود ارتش سوریه به کرانه شرقی رود فرات

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۶۱

نیروهای ارتش سوریه، که مشغول عملیاتی علیه داعش در دیرالزور هستند، از رود فرات گذشته و به کرانه شرقی آن رفته‌اند؛ جایی که منتهی به شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکاست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، نیروهای ارتش سوریه،‌ که در دیرالزور درگیر نبرد با گروه تروریستی داعش هستند، از رود فرات گذشته و به کرانه شرقی آن رفته‌اند؛ جایی که نیروهای مورد حمایت ائتلاف حضور دارند. با این همه ائتلاف به رهبری آمریکا گفته دو طرف در ارتباط هستند و از برخورد خودداری می‌کنند.

گذشتن نیروهای دولتی سوریه از فرات در منطقه دیرالزور، احتمالی درگیر شدن آنها با «نیروهای دموکراتیک سوریه» را ممکن می‌کنند.

ولی سرهنگ «رایان دیلن» سخنگوی ائتلاف آمریکایی گفته است، دو طرف از خط ارتباطی استفاده می‌کنند تا از برخورد خودداری کنند.

وی تصریح کرد، فرماندهی ارشد نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه یک «خط باز» ارتباطی برای گفت‌وگو با نیروهای دولتی سوریه دارد تا طرف‌ها برخوردی با هم نداشته باشند.

این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرده است، گفت‌وگوها در خط «عدم درگیری» با روسیه و برخی دیگر موراد در سطح عملیاتی، نیز افزایش پیدا کرده تا جلوی رویارویی زمینی بین نیروها گرفته شود؛ چراکه آن‌ها «هدف مشترکی» برای مبارزه با داعش دارند.

 وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون)، شنبه گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های روسیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» را در دیرالزور بمباران کردند.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفته بود «نیروهای دموکراتیک» را هدف قرار نداده و تنها به اهدافی در مناطق تحت اشغال داعش حمله می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز