خبرگزاری کار ایران

حزب دموکرات‌های آزاد آلمان:

در ازای پیوستن به ائتلاف به رهبری مرکل، وزارت دارایی به لیبرال‌ها واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۰۴

حزب دموکرات‌های آزاد آلمان برای ائتلاف با حزب حاکم در انتخابات پیش‌رو، خواستار اختصاص وزارت دارایی به یکی از اعضای این حزب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب دمکرات‌های آزاد آلمان اعلام کرد که در قبال اختصاص پست وزارت دارایی آلمان به یکی از اعضای این حزب، حاضر به ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور است.

این شرط در حالی مطرح می‌شود که حزب مرکل در انتخابات پیش‌رو بدون تصاحب اکثریت مطلق آرا نیز پیروز خواهد شد. ولی حزب دموکرات‌های آزاد آلمان همچنان به مخالفت با همکاری اعضای این حزب با مرکل در صورت پیروی وی از سیاست های مالی فرانسه و ادغام مالی در منطقه یورو می‌پردازند.

این حزب به عنوان متحد سنتی مرکل شناخته می‌شود که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ میلادی نیز بخش دوم حکومت بودند.

«ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی فعلی آلمان از حزب حاکم یعنی حزب دمکرات مسیحی آلمان است.

«الکساندر هان» از اعضای حزب دموکرات‌های آزاد آلمان اعلام کرده است که اگر مرکل ائتلاف این حزب با خود در انتخابات را خواستار است، باید وزارت دارایی را به یکی از اعضای این حزب بدهد.

«کریستین لیندر» رهبر حزب دموکرات‌های آزاد آلمان نیز اعلام کرده بود که مهمترین مساله برای حزب وی دستور کاری میان آلمان و اتحادیه اروپاست.

وی تاکید کرد: «سازوکارهای مالی جدید مرکل در رابطه با اتحادیه اروپا که همسو با سیاست‌های امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه بوده باعث نگرانی ما شده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز